måndag 5 mars 2007

Nova100 moment07 på Sheraton

Precis hemkommen från nova100 event på Sheraton i Stockholm.

Jag stötte på hr-intervjuaren från fortune500-bolaget där, hennes fredag hade hon inget minne av (lät ju bra). =)

Sedan stötte jag på en gammal studiekamrat från KTH som numera är country manager i Frankrike för ett stort bolag. Ska mejla honom senare vid tillfälle.

Pratade även med ett extremt intressant bolag med stora expansionsplaner framöver. De är under uppköp och jag och vd:n för deras industry-business unit kom riktigt bra överens. Jag ska mejla honom cv och lite kort om vem jag är. På mottagandet känns det som om jag skulle kunna få jobb hos honom redan ikväll. Berättade min situation. En passande exit från norgeäventyret nästa år kanske? Helt klart en kontakt att vårda.

Sammantaget om eventet så kan nova100 sånt här. Dock var mingelmaten kass ur mingelsynpunkt (vem vill gnaga på en kycklingklubba och samtidigt se någorlunda civiliserad ut?) I övrigt bra jobbat. Mera sånt.

Inga kommentarer: