söndag 18 mars 2007

Imorgon börjas det...

Arbeta i Norge. Det är precis vad jag ska börja med imorgon =)

Har införskaffat ett lokaltrafikkort. Imorgon 06:40 går bussen och det tar ca 10 min att gå till stationen, så det blir till att gå upp före 6. Känns som en bättre plan att börja lite tidigare och komma hem hyfsat normalt trots övertid, än att komma in vid 9 och sitta där hela kvällen sen.

Funkar allt som det ska planerar jag att jobba 07 - ca 18, vara hemma före 18:30 och ända få lön för 10+ timmar. Försök med det i Sverige...=)

5 kommentarer:

Danne sa...

Hej! Nu har du kommit igång så smått med arbete och bostad.
Nyfiken på hur det går och om allt är väl?
Fick du/får du ihop dina 10 timmar och ändå är hemma i anständig tid?
Förstår om du inte har så mycket tid för blogg just nu men du kan väl lova att du fortsätter ... är ju nyfiken ju för jag skall ju också göra en liknade resa...
Ha det gott! Mvh Dan

Andreas sa...

Danne,
nu har jag jobbat 4 dagar och jag kna väl säga att det blivit några timmar även om jag varit hemma vid 19:30 varje dag. många är sveskar på arbetsplatsen och de ildar ett gäng som börjar vid 06-07 och jobbar till 19. Arbetsmiljön är extremt avslappnad, jeans och t-shirt på många och en hel del skäggstubb. Norsk macklunch börjar redan bli en vana, men de har tydligen samma sak varje dag året om... imorgon ska jag hem till Sverige igen och proviantera lite. lovar att fortsätta blogga. fick föresten mitt första brev till nya adressen idag =)

Danne sa...

Hei hei - great med livstecken :-)

Ja dessa svenskar de bara arbetar :-)
Jo, det är lite annorlunda stil i Norge än hemma...och mackor dag ut och dag in kan man nog tröttna på efter ett tag men de e ju så i lillebrorlandet...

Gott att komma hem till Svea några dagar och få lite distans och inte minst för att proviantera - det ÄR inte billigt i Norge...men lönen e ju go...
Lev väl!
Danne

Anonym sa...

Härlig blogg! Ser fram emot när du fortsätter ditt skrivande.

Jag ska förhoppningsvis göra en liknande resa, får svar i dagarna =)

Andreas sa...

anonym,
tackar! Hör gärna av dig om du undrar något, och berätta gärna mer om hur ditt äventyr artar sig =)