onsdag 14 mars 2007

Lång dag

Idag har jag förberett mig genom att flytta över mitt liv från min stationära dator till en laptop. Man ska inte underskatta IT-teknikernas arbete, sånt här tar tid. Nu är det långt efter midnatt och jag börjar känna mig nöjd. Annars har jag gjort några ärenden och kontaktat diverse instanser angående adressändring. Det lutar åt att det mest praktiska är att säga upp dagstidning, ha "privat eftersändning" via lillebror på andra tidningar och helt enkelt höras då och då för att gemensamt kolla igenom posten. Hursomhelst, nu är det läggdags, imorgon är det packa som gäller. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det närmar sig...säkert en härlig känsla. Själv väntar jag på samtal från Norge om ev arbete. Får se vem som vinner "dragkampen" arbetsgivaren i Sverige eller i Norge. Intervju i morgon...

Danne

Andreas sa...

Danne,
visst är det en härlig känsla att börja något nytt! Som tur är/tyvärr har jag haft så fullt upp med förberedelser att jag inte hunnit reflektera särskilt mycket inför vad som komma skall. Ingen resfeber med andra ord. Lycka till på intervjun! Jag kan i princip garantera att den svenska arbetsgivaren inte kan matcha ersättningsnivån i Norge, men det är förstås inte den enda faktorn.