tisdag 23 januari 2007

Researchdag idag

Idag är det dags att göra research om jobbet jag var på intervju för i förra veckan. Det är en ny fabrik som ska byggas och min roll skulle vara som en projektledare. Det jag hoppas tagit reda på senare idag är:

1. Resa: hur tar man sig till orten i Norge från Stockholm och vilka alternativ finns? Kostnader? Restid?

2. Lokala kommunikationer: hur tar man sig från bostaden på orten till arbetsplatsen/centrum/resecentrum? Kostnader? Restid?

Sedan brukar man alltid snubbla över en hel del annat intressant medans man letar. Resultatet av dagens undersökningar kommer upp här senare idag. Nu väntar Dagens Industri.

Edit: research om jobbet låter mer som att läsa årsredovisningen och kika på företagets hemsida, och det gör jag också. Men idag är det mer praktiska frågor jag vill ha svar på.

Inga kommentarer: