söndag 11 februari 2007

Research

Med tanke på att jag har en intervju med rekryteringsansvarige på landsnivå börjar det bli dags att göra lite research om kompensationspaket.
  • löneläge på företaget generellt
  • löneläge för liknande tjänster
  • löneläge i förhållande till utbildning och erfarenhet (mätt som år efter examen)
  • förmåner utöver grundlön
  • förhandlingsläge (styrkan i min sits och policy/utrymme hos företaget att förhandla)
Spontant kommer jag att tänka på tre kontaktytor för att få reda på ovanstående.
  • Personen som hade tjänsten innan mig
  • Fackliga representanter på företaget
  • Fackförbundets medlemsservice
Sedan kan man ju också göra någon form av komparativ analys utifrån arbetsuppgifter, utbildningsnivå, karriärmöjligheter, arbetstider (inte nominellt) osv.

Är det rätt för mig idag? Imorgon? Om 3 år? Om 5 år? Vad kan vara nästa steg internt? Externt? Hur passar det in i min långsiktiga plan?

Inga kommentarer: