tisdag 15 maj 2007

17 mai närmar sig... + myndighetsbrev från Sverige

Sitter i kvällssolen och bloggar idag. Imorgon vid den här tiden har jag jobbat ihop en arbetsvecka (på tre dagar). Sen på kvällen blir det öl på takterassen och utgång. Norge förbereder sig inför 17 mai. För oss svenskar på jobbet ska det bli skönt med lite ledighet, särskilt som onsdag den 16 maj lär bli en rejäl festkväll. =)

Försäkringskassan i Sverige skickade ett formulär där de ville att jag skulle fylla i datum för första arbetsdag i Norge, utflyttningsdag till Norge, arbetsgivare, address och planerat återvändandedatum till Sverige. Intressant att de vill ha samma uppgifter som jag redan uppgivit till Skatteetaten i Norge och Skatteverket i Sverige. Hursomhelst har inte svarsbrevet kommit iväg än, eftersom det är långa dagar på jobbet nu och fk inte hade portofri svarspost. Vad jag fyllde i för återvändandedatum till Sverige? Jag strök över och skrev "vet ej". Norgeäventyret kan bli längre än planerat...=)

Till helgen hade jag planerat in havsfiske, men tyvärr var det fullt på alla båtar på de dagar som passade. Det får bli en annan helg. Storvilt till havs kan man ju inte missa när man ändå är i Norge!

Inga kommentarer: